Proudový chránič a kapacita?

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Pondělí Leden 20 08:46:19 CET 2014

Toto sa obycajne dost tazko halda.

Skuste si spisat kolko isticov je za tym prudovym chranicom
co ktory istic isti ( presne ktore svetla, ktore zasuvky, ... )
ci je niekde za prudovym chranicom prepatova ochrana
co je pripojene do zasuviek (spotrebice)
v ktorej zasuvke je prepatova ochrana zabudovana/externa/na predlzovacke
na ktorom vypinaci je tlejivka na dohladanie vypinaca,...
ktore svetlo je ake ( ziarovka, ziarivka, LED, halogenka...)

vylucite to, co nema odrusovacie prvky ( ziarovka, halogenka, vypinace
bez podsvietenia)

Vsetko ostatne moze byt podozrive, vratane klinca, alebo skrutky
drziacej obraz, ktorej hrot je vo fazovom, alebo nulovom
vodici...plechovej zarubne, ktora hranou prerezala izolaciu vodicov, ...
vsetko, co ma spinany zdroj (ma to odrusenie), vsetko co mam motor (ma
odrusenie), a cast toho, co ma linearny zdroj (aj audio/videotechnika ma
odrusenie)... tych moznosti je vela...
"nacaty" varistor na prepatovke, "nacaty" kondenzator v odrusovacom
prvku, pripadne viacero odrusovacich prvkov na spotrebcoch mozu
dohromady presiahnut vybavovaci rozdielovy prud prudoveho chranica (
najbeznejsie 30 mA).
Niektore prudove chranice  su konstrukcne citlive iba na striedavu
zlozku prudu, niektore aj na jednosmernu zlozku ( znacka na prudovom
chranici alebo podla typu dohladat v katalogu vyrobcu ). Aj toto moze
byt indicia na hladanie...

Vsetko co pritecie po L, musi odtiect po N.
Cokolvek odtecie inam, alebo pritecie odinakaial, je zle. Moze to byt
PE, radiator, STA, vlastna antena, zeleza z konstrukcie budovy, vlhky
beton, ... Nezabudat napr. na kapacitu transformatora pri jeho uzemneni
a pod...

Dodo