OT: Magnetická brzda

balu@home balu na k-net.fr
Sobota Únor 22 18:27:25 CET 2014


jj, v Bratislavskych elektrickach niektori soferi pricucavaciu brzdu 
velmi radi pouzivali na dobrzdovanie pred zastavkou :-) Potom len letis 
dopredu.



On 22/02/2014 18:23, Pavel Troller wrote:
> Zdravim,
>    ano, mas pravdu, Balu. Otazka byla zrejme polozena nestastne, je tam
> "magneticke brzdy tramvaji a nekteryh vlaku"... A v tom je asi zakopany
> pes.
>    Domnivam se, ze u tramvaji se takrka vzdy bude jednat o brzdu treci, konec
> koncu tramvaji jezdim prakticky denne a jejich ucinky znam velmi dobre.
> Obecne tramvaj, jak uz tu bylo receno, jiz je indukcni brzdou vybavena
> prostrednictvim motoru (ikdyz tam nejde o virive proudy, ale o paleni energie
> vyrobene provozovanim motoru v generatorovem rezimu) a tato tzv. kolejnicova
> brzda se pouziva zejmena pri nizsich rychlostech - tusim, ze nad urcitou
> rychlost je dokonce blokovana, protoze muze zpusobit vazne problemy vcetne
> vytrzeni kolejnice.
>    U vlaku bych naopak spise ocekaval pouziti brzdy bezkontaktni - preci jen
> vlaky obecne jezdi rychleji, kdy ma tato brzda vyssi ucinnost, lze ji
> instalovat na vice mist a patrne nebude mit ani pri vysoke rychlosti fatalni
> dopad na kolejove teleso.
>    Zdravi Pavel
>


Další informace o konferenci Hw-list