Zvuk sireny

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Prosinec 11 11:22:55 CET 2014

Zdravím,
  viděl jsem jednu takovou mechanickou - takový ten "hříbek". co bývá často na
střechách obecních úřadů nebo hasičáren - zblízka, a kolem toho "výdechu" byl
navlečen stavitelný děrovaný pásek tak, že se mohla pootáčením měnit plocha těch
výstupních otvorů. Tipuji, že to bylo určeno hlavně ke změně úrovně
generovaného zvuku, možná to mohlo ovlivňovat i jiné parametry - třeba změnou
množství vzduchu i výšku (jako u vysavače, když mu ucpete sání), barvu, atd.
  Zdraví Pavel