Zvuk sireny

Seznam Email deejay na email.cz
Čtvrtek Prosinec 11 11:05:38 CET 2014

Dřív nebylo moc na výběr, sirény byly mechanické tj. velký elektromotor a na
něm naražená turbína. Jednoduché a účinné řešení co vydrží věky :-)

Jara

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Thursday, December 11, 2014 10:02 AM
To: HW-news
Subject: Re: Zvuk sireny

Zdravím,
  no, pokud takový standard existuje, tak se buď v čase mění, nebo se na něj
kašle. U sirény bylo důležité i to, jak se zvuk vyvíjí v čase - napřed
stoupá, pak setrvává a pak zase klesá. A nové mluvicí sirény v Praze mají
"stoupací"
fázi značně zredukovanou a "klesací" chybí úplně - siréna prostě utne, z té
setrvalé fáze úplně naráz ztichne. Napřed jsem si myslel, že to je chyba a
že se siréna spálila v půli produkce, ale příští měsíc udělala to samé a pak
zas, a tak mne to už nechává klidným.
  Zdraví Pavel

> Je nějak definováno (asi jo, ale zběžně jsem to hledal, ale nenašel),
jakými frekvencemi mají znít sirény, například takové co se pokusně
rozeznějí v poledne každou první středu v měsíci?
> V jedné instituci se stalo, že měl proběhnout cvičný poplach. A ten den
tam něco kutili opraváři a pustili si nějaké zařízení s vysokootáčkovým
motorem.