Re: OT: přechod z XP na Linux

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Úterý Duben 8 15:33:23 CEST 2014

Zdravim,
instaloval jsem nekolik PC. WIN XP SP2.
Po prechodu na SP3 spomaleni. Po spusteni aktualizaci dalsi vyrazne
spomaleni. Nedela to Microsoft schvalne? Nepridava do programu cekaci
smycky?

Dalsi velkou brzdou systemu je .net framework 3.5, Java a nekdy Flash
player. Mam vykopavku PC kde nic takoveho neni a kupodivu je to nejrychlejsi
pocitac na firme.

Hodne vykonu zerou internetove prohlizece, ale neni se co divit stranky maji
dnes milion reklam, animaci obrazku.
Jeste ze nektere firmy maji rozum a delaji mobilni verze webu.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: <Cihak na dkv.cd.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, April 08, 2014 3:13 PM
Subject: RE: OT: přechod z XP na Linux

Dovolil bych si nesouhlasit. Já nemám nejmenší chuť probírat aktualizace a
zjišťovat které potřebuji a které ne. Ani se k tomu necítím dostatečně
funfovaný. Takže nechám nainstalovat všechny aktualizace. Nikdy jsem
nepozoroval že by to nějakým zásadním způsobem (stopkami jsem to neměřil)
zpomalovalo PC. Zásadně PC zpomalují neustálé instalace a odinstalace
pitomostí které "určitě nutně potřebujete". Na takové věci si udržuji
virtuální PC a do skutečnéto PC tak instaluji jen vyzkoušené věci které
skutečně potřebuji. Odměnou je mi dlouhodobý a bezproblémový chod Windows.
Další výraznou brzdou zejména na pomalejších strojích s malou pamětí je
antivirák. Ale s tím se nedá nic dělat - jen se s tím smířit.
Podobné je to s běžícími službami. Kdysi jsem si s nimi zkoušel hrát a
vypínat co šlo. Nezaznamenal jsem ale žádné výrazné zvýšení výkonu. Opět
jsem to stopkami neměřil ale v praktickém životě to nemělo význam. Zásadně
ale likviduji vše co nutně nepotřebuji a spouští se to při startu. A když mi
občas přinese PC nějaký zoufalý uživatel nestačím se divit co kravin může
být na PC neustále zbytečně spuštěno... Často desítky zbytečných a
nesmyslných ptákovin trvale běžících na pozadí.

Martin.