RE: OT: přechod z XP na Linux

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Úterý Duben 8 15:13:38 CEST 2014

Dovolil bych si nesouhlasit. Já nemám nejmenší chuť probírat aktualizace a zjišťovat které potřebuji a které ne. Ani se k tomu necítím dostatečně funfovaný. Takže nechám nainstalovat všechny aktualizace. Nikdy jsem nepozoroval že by to nějakým zásadním způsobem (stopkami jsem to neměřil) zpomalovalo PC. Zásadně PC zpomalují neustálé instalace a odinstalace pitomostí které "určitě nutně potřebujete". Na takové věci si udržuji virtuální PC a do skutečnéto PC tak instaluji jen vyzkoušené věci které skutečně potřebuji. Odměnou je mi dlouhodobý a bezproblémový chod Windows. Další výraznou brzdou zejména na pomalejších strojích s malou pamětí je antivirák. Ale s tím se nedá nic dělat - jen se s tím smířit.
Podobné je to s běžícími službami. Kdysi jsem si s nimi zkoušel hrát a vypínat co šlo. Nezaznamenal jsem ale žádné výrazné zvýšení výkonu. Opět jsem to stopkami neměřil ale v praktickém životě to nemělo význam. Zásadně ale likviduji vše co nutně nepotřebuji a spouští se to při startu. A když mi občas přinese PC nějaký zoufalý uživatel nestačím se divit co kravin může být na PC neustále zbytečně spuštěno... Často desítky zbytečných a nesmyslných ptákovin trvale běžících na pozadí.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of gatilo
Subject: Re: OT: přechod z XP na Linux

 8.4.2014, 14:43:57

Ze je SSD nekde upne jinde nez HD, o tom netreba diskutovat. Fragmentace disku jiste muze spousteni prodlouzit, ale instalace se nejcastej dela na cistej disk, takze fragmentovana neni. Tedy pokud si to clovek nepokazi tunou aktualizaci. Ja aktualizace prakticky nedelam a PC vesele zije. Nejvetsi brzdou bootu jsou ovsem spousty vselijakych programu a sluzeb ktere uzivatel vubec nepotrebuje ani nepouziva. A to neplati jen pro XP ale pro vsechny systemy Lx nevyjimaje.

S pozdravem Pavel