OT je toto uz mrtva autobaterka?

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Čtvrtek Září 19 11:25:33 CEST 2013


> Tim zakopanym coklikem neni problem na strane nabijeni a alternatoru,
> ale paradoxne na strane startovani. Dokazu si dost dobre predstavit, ze
> pokud osadite baterii 120Ah co da klidne 1kA misto 44Ah co da 300A tak
> to muze mit pomerne destrukcni ucinky na starter a vse s tim 
> souvisejici. Predpokladam totiz, ze u techto vykonu se pocita s tim, ze
> v obvodu jsou nejake ztraty a ze starter je navrzen pro nizsi napeti nez
> je nominalni baterie.

Možná máte pravdu, ale vzhledem k omezenému prostoru to navýšení
nebude několikanásobné a spíš bych očekával že i instalovaná kapacita
bude nejmenší možná.
Zatím jsem neslyšel že by někdo měl problémy kvůli příliš velké
batarii, obrácené ano.


> Premyslim nad tim, nebot jsem chtel take do lodi k motoru pro startovani
> osadit nejakou vetsi baterii misto doporucovane 55Ah. Zrejme to tedy 
> udelam tak, ze startovaci baterii propojim s trakcnim okruhem pres 
> diodu, ktera zajisti dobijeni trakcni casti, ale zabrani odberu v 
> pripade startovani z trakcnich baterii.

To bych nedělal, pro obě baterie je třeba nezávislé dobíjení,
z několika důvodů:
  - trakční baterie bude mít jinou nabíjecí charakteristiku a s
    největší pravděpodobností ji na plné nabití nestačí dioda od
    startovací baterie
  - dokud nebude nabita startovací, nebude se dobíjet trakční
  - pokud bude trakční vybitá, bude se dobíjet na úkor startovací

Vybít trakční baterii není problém, stačí mít na lodi pár lidí s
notebookem či jinou elektronikou :-(
A pokud si vybijete startovací, máte zaděláno na dost velké problémy.

Tomáš


> Radek Vicek

> Dne 19.9.2013 10:05, Josef Štengl napsal(a):
>> Po nastartování. To je největší proudová špička (jak při startu, tak pak
>> při následném dobíjení).
>>
>> ced
>>
>>
> Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace.
> Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto
> e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování,
> distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a
> připojených příloh je přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail
> omylem, oznamte to neprodleně jeho
> odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale
> vymažte ze svého systému. Odesilatel e-mailu
> neodpovídá za jakoukoliv škodu způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.

>  

> This e-mail and any attached files may contain confidential
> information. If you are not the intended
> addressee of this e-mail, you are hereby notified that any
> disclosure, printing, copying, distribution or
> dissemination of this e-mail and any attached files is strictly
> prohibited. If you receive this e-mail in
> error, please immediately notify the sender and permanently delete
> this e-mail and its attachments from your
> system. The sender of this e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any
> modifications or delay in the transmission of it.

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list