OT je toto uz mrtva autobaterka?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Čtvrtek Září 19 11:24:02 CEST 2013


U auta tomu většinou zabrání prostor, dát tam něco většího než o nějakých
20Ah víc. Ono ostatně pokud se do auta domontuje třeba nezávislý topení, tak
tam má být hned větší baterka. 

> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
> Behalf Of RV
> Sent: Thursday, September 19, 2013 10:52 AM
> 
> Omlouvam se, ze to davam sem - jsem linej dohledavat kde to presne vcera
> slo v tomhle vlaknu.
> 
> Vcera se nekdo ptal, zda je mozne pouzit vetsi baterii nez je
> specifikovano. V noci jsem o tom premyslel a prisel na jednu zalezitost,
> ktera by mozna hovorila pro to, ze vetsi baterie nemusi byt zrejme dobra
> volba.
> 
> Tim zakopanym coklikem neni problem na strane nabijeni a alternatoru,
> ale paradoxne na strane startovani. Dokazu si dost dobre predstavit, ze
> pokud osadite baterii 120Ah co da klidne 1kA misto 44Ah co da 300A tak
> to muze mit pomerne destrukcni ucinky na starter a vse s tim
> souvisejici. Predpokladam totiz, ze u techto vykonu se pocita s tim, ze
> v obvodu jsou nejake ztraty a ze starter je navrzen pro nizsi napeti nez
> je nominalni baterie.
> 
> Premyslim nad tim, nebot jsem chtel take do lodi k motoru pro startovani
> osadit nejakou vetsi baterii misto doporucovane 55Ah. Zrejme to tedy
> udelam tak, ze startovaci baterii propojim s trakcnim okruhem pres
> diodu, ktera zajisti dobijeni trakcni casti, ale zabrani odberu v
> pripade startovani z trakcnich baterii.



Další informace o konferenci Hw-list