OT: Virus "Policie CR" na WinXP

Jindroush kubecj na asw.cz
Pondělí Září 9 19:37:45 CEST 2013

On 9.9.2013 19:25, Petr Stehlik wrote:

> Pane to si děláte  srandu?  Prohlásit že vlastní zkušenosti jsou k ničemu?
> Jedna věc je chování čehokoliv, včetně AV, v testovacích laboratorních
> podmínkách a druhá skutečný provoz.

Myslel jsem, ze jsem to jasne vysvetlil v predchozim mailu. Ta nahodila
zkusenost vam nemuze ze statistickych duvodu prece nic rict. Avast je
nejrozsirenejsi AV na svete. Takze priklad: pokud s nim ma problemu
nejvic uzivatelu ve vasem okoli, je to proto, ze je naprd nebo proste je
nejcasteji zastoupeny?

To plati pro cokoli, viz ten priklad s tou televizi. Plati to pro
vsechno. Kdyz si vybiram auto, taky nebudu poslouchat 'jakoze experta od
sousedu', ale juknu na statistiky ADACu a testovani NCAP. I kdyby se mi
kor moje Toyota porouchala, tak je to jen _NAHODILA_ zkusenost, ktera z
globalniho hlediska nic neznamena.

Dale mate samozrejme 'selection bias', kde se lide, slouzici jako
'podpora pribuznych' dostanete k pocitaci, kde uz se neco posralo - ty
pripady, ze jste privolani k pocitaci se slovy "tady je FAKT JAKO
VSECHNO OKAY a vubec te nepotrebuju", ty asi nevidite ;) Proto mivaji
'lidi od fochu' tak zaporny pohled na AV, protoze tohle si neuvedomuji,
s tou 'pozitivni' situaci se nesetkavaji.

Proto je potreba na nejaky takovy kategoricky vyjadreni mit nejakou
statistiku a metodiku jejiho zpracovani. Nemuzeme si ji delat sami,
protoze by nam to nikdo z pochopitelnych duvodu neveril - delaji to
testovaci laboratore. Samozrejme, ze ten laboratorni provoz nikdy nebude
100% emulovat chovani v terenu, ale urcite se mu bude blizit a urcite
bude mozno vyvodit aspon nejake zavery.

Jeste jednou:
Nerekl jsem, ze je "vlastni zkusenost k nicemu" obecne. Rekl jsem, ze na
vyhodnoceni toho, zda nejaka technologie nejak funguje, ze osobni,
nahodila zkusenost je nanic.

--
Jindroush (kubecj na avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.