ochrana kontaktu rele

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Listopad 27 10:52:00 CET 2013

On Wed, 27 Nov 2013, DeeJay wrote:

> to bude na kontaktech při rozpinani docela jiskrit. Videl jsem reseni s
> diodou v zavernem smeru pararelne k solenoidu, varistor pararelne ke
> kontaktu atd...
> Celá záležitost bude je 24V DC - bohužel uniká mi teorie jak to vlastně
> funguje a co je správně.

Civka rele drzi proud. Kdyz obvod rozpinate vyrabi napeti tak aby udrzela
proud. Obvykle to vyjde tak ze se obrati polarita toho napeti na spinaci
takze je mozne resit to diodou. Nicmene samotna dioda ma male Uf takze pro
obracenou polaritu udela zkrat coz prodlouzi dobu kdy proud zanika
coz prodlouzi dobu odpadu rele. Nekdy to vadi nekdy ne.