ochrana kontaktu rele

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Středa Listopad 27 10:53:03 CET 2013

Solenoid je indukčnost, která má tu vlastnost, že když rozepnete obvod a
přerušíte procházející proud, snaží se tento procházející "proud
udržet". Antiparalelně zapojená dioda v té chvíli uzavře obvod a proud
teče přes ní, do té doby, dokud se indukčnost vybije.
Varistor nebo transil paralelně ke kontaktům relé omezí přepěťové
špičky, které by se na kontaktech při rozepnutí objevily (způsobuje je
ten proud, který indukčnost nutí do rozepnutého obvodu). Na kontaktech
se pak nevytváří oblouk.

Martin Hanek