PT1000 + pic 18f

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Květen 5 14:04:30 CEST 2013

 5.5.2013, 13:55:39

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Pavel Hudecek napsal:

> Moje poznámka na závěr směřovala k tomu, že nepoužiju můstek, ale jednoduchý
> dělič z PT a 1 ks Rref, který se koupí dostatečně přesný a od toho přesného
> je dobrý DS, kde je uvedena i teplotní závislost, takže ji lze ve výpočtu
> zohlednit, když na to přijde. Aneb jestli tam mám mít můstek s OZ v SO8,
> nebo dělič s 16 a více b ADC v SO8, když s tím AD bude míň starostí, můstek
> nechci.
Souhlas.
Vas predchozi prispevek jsem cetl ponekud roztrzite.
Asi je dobre, nezapominat, ze mustkove metody byly vyvinuty nekdy na
prelomu 19/20 stol. Stabilizace napeti tehdy, skoro neexistovala, ale
rezistory vinute odporovym dratem na keramicke kostry byly primo
etalonem stability.
V takove situaci byly mustky velky pokrok.
Samozrejme, ani dnes je neni mozne zcela zavrhovat, ale casto byvaji
uzivany (IMHO) jen z pouhe setrvacnosti a nepochopeni problemu.

> Mimochodem, nedávno mě zaskočila nepřesnost PT. Myslel jsem si, že s tím
> snadno udělám lékařský teploměr, ale ukázalo se, že pokud nebude drátový (a
> tedy i neúnosně drahý a velký), tak si z dlouhodobějšího pohledu můžu o
> desetinách stupně nechat jen zdát.. Klasický skleněný Hg teploměr zase
> vyhrál.

S takovymi nazory riskujete exkomunikaci z EU. :-(