kviz na piatok - ked neplati Kirchhoffov zakon

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pátek Červen 21 23:23:24 CEST 2013

Ahoj,

2013/6/21 balu na home <balu na k-net.fr>

> [...]
> Izolovane napajanie tam je k dispozicii cez transformator. Snima sa
> digitalne a posiela optickym kablom na zemny potencial.
>
> Sukromny experiment to zrovna nie je, predsa je trochu problematicke mat
> doma megawattovu elektricku pripojku :-)
> Presne ako hovoris, problem je ze pomer Ic' a Ic'' nie je presne
> definovany a lisi sa kus od kusu. Ucelom je merat hodnotu Ic a If priamo u
> zdroja. Teraz sa to robi nepriamo DCCT transformatormi na vysokonapatovych
> kabloch co nie je uplne optimalne.
>
> Trafo aj cely geret je vidiet tu, na strane 7 a 9. Transformatory su dva,

Pekna praca,  podobnu som robil aj ja...

> [...]
> prudy v oboch polovickach asi aj vyrusili, co by obmedzilo jednosmerne
> sytenie trafa.
>
> Diody sa do cesty Ic bohuzial nemozu pridat, lebo existuje jeden
> prevadzkovy poruchovy stav, kedy moze tiect prud z napajacieho kablu naspat
> do zdroja (ked sa aktivuje crowbar). Je to ale zaujimava alternativa.
>
> Skusal som pocitat a rozmyslat, ale vyzera ze to priamo odmerat naozaj
> nepojde. Jedine ze by sa podarilo ziskat nazov tej tajomnej knihy od pana
> Goedbloeda, kde je vsetko vysvetlene na stranach 43 a 53.

Ja som si teda naozaj myslel, ze najst to nebude pre teba problem... S
trochou dovtipu a pomocou googla to nie je problem. Ale mas pravdu,
vysledok bol az na 6 stranke, resp. ked mas zapnutu inteligenciu, tak ti ju
ponukne hned. Som vobec netusil, kolko tych Goedbloedov beha po svete...
Ale nebudem Ta natahovat. Princip je ten, ze raz sa prudy v mag. obvode
scitaju, raz odcitaju, a teraz sa pozri, ako si nakreslil tu tvoju sipku do
zeme.

A.