Digitalni rozhlas DAB/DAB+

Pátek Červen 14 09:32:08 CEST 2013

Dobrý den,
jen tak ze zvědavosti - narazil jsem na zmínky o digitálním rozhlasu,
prý to jede někde na 1450 MHz a co jsem slyšel od člověka, který si to
dal do auta, moc to prý nehraje. Má k tomu samolepící anténku na okno.
Tady je dole nějaká mapa pokrytí
http://www.rozhlas.cz/digital/info/_zprava/479777
ale napadlo mě, že pokrýt dost velké území jedním vysílačem může
fungovat leda tak s anténou na baráku, kde je zajištěná aspoň trochu
přímá viditelnost. Aby to hrálo v autě, spíš bych ve městě očekával
hustou síť menších vysílačů, něco jako jsou mobilní sítě a aby se
přijímač dokázal automaticky přelaďovat, nebo aby ty vysílače mohly jet
na společném kmitočtu jako digi TV. Má o tom někdo bližší informace? Prý
v Německu tohle hraje dobře, takže tam to mají nějak vyřešené. Jak? Jen
pořádně zvedli výkon, nebo těch vysílačů mají víc?

Anděl