robi tu niekto certifikacie CE vyrobkou ?

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Sobota Červenec 20 00:22:01 CEST 2013

Zkušebny dneska nejsou jen státní. Já bych asi do nějaké zavolal, ať
mi řeknou co musím udělat. Obecně na každý druh výrobku musíte mít
něco jiného, něco si můžete změřit sám, něco musí autorizovaná osoba
atd. Dá se to dohledat podle příslušných nařízení vlády, ale ať
zamakají manažeři té zkušebny. Po tom co vám tam něco řeknou, si to
ověřte minimálne u jedné další. Není vyjímka, že vám nutí něco co
vlastně nepotřebujete, případně si můžete udělat sám. Typická věc je
třeba to, že vy potřebujete jen protokoly o zkoušce, ale už ne žádné
certifikáty té které zkušebny. Vlastní prohlášení si píšete sám na
základě těch zkoušek.

Lukáš Burda

ps: to co píšu platí v ČR, ale pochybuju, že by to jinde v EU bylo
jinak.