Výkony reproduktorů

Neděle Prosinec 29 11:28:15 CET 2013

Hezké nedělní poledne přeji :-)

     odskočivše od plotny bádám nad jedou reproduktorovou soustavou.
Přímo na reproduktorech je napsáno toto: ARV 168 8 ohmů 5W a ARN 568 8
ohmů 10W

     Chci se zeptat, jestli ty výkony uvedené přímo na reproduktorech
jsou trvalé výkony a nebo hudební, které se smějí dodávat jen po
omezenou dobu. Také jsem se třeba na tomto webu
http://sprut.de/electronic/lcd/index.htm dočetla cosi o "Standardním
maximálním výkonu" což ale nevím, co si pod tím vlastně představit.
Podle jiné části toho webu
http://www.repromania.net/tesla/tesla-stredove-arb-6808/tesla-stredove-arb-6808.php
by to měl být vlastně trvalý výkon, ale ne sinusový.

      Proč se liší výkon pro sinusový a standardní signál? Copak se
cívka při složitějším pohybu lépe chladí? Nějak mi to není vůbec jasné.

     Nechci polemizovat o kvalitě té soustavy, pro můj hudební hluch a
jako zátěž pro zkoušené zesilovače bohatě stačí :-) Jde mi hlavně o to,
co si vůči těm reproduktorům mohu dovolit, protože zničit je rozhodně
nechci.

     Saša Svobodová