Výkony reproduktorů

Neděle Prosinec 29 11:50:07 CET 2013

Sinusový výkon se dá použít pro jeden reproduktor, ale pro soustavu je
to dost nesmyslný údaj. Signál má nějaké obvyklé rozložení výkonu ve
spektru a podle toho byly stanovené normalizované měřící signály.
Zatižitelnost soustavy se měří šumem, který má dle příslušné normy
filtrací upravené spektrum, aby se to podobalo běžným audio signálům.
Pak vychází že třeba pro 20W soustavu stačí 5W výškáč a ten se pak dá
sinusovým signálem docela spolehlivě odpálit :-) Když je třípásmová,
poměr výkonů hloubky/středy závisí zase na dělícím kmitočtu.
Anděl