pajeni ledek - teplotni profil

Neděle Duben 7 14:07:09 CEST 2013

Mám hliníkové tišťáky a dělám si ledkové moduly, které budu osazovat do
svítidel v baráku. Dělám si přípravek pro pájení, je tam na slídě
namotaný kanthalový pásek, nad ním Al destička pro přichycení pájeného
modulu (v dírce z boku strčený termočlánek) a ze spodu větrák. Píšu
program na teplotní profil. U ledek Oslon square
http://www.soselectronic.cz/a_info/resource/d/osram/LCW_CQAR.EC.pdf
na straně 19 je teplotní profil pouze pro bezolovo :-( tak jsem kouknul
na konkurenční Cree XP-G
http://www.cree.com/led-components-and-modules/products/xlamp/discrete-directional/~/media/Files/Cree/LED%20Components%20and%20Modules/XLamp/Data%20and%20Binning/XLampXPG.pdf
kde jsou na straně 8 oba. Oba datasheety se shodují v tom, že max.
strmost nárůstu teploty je 3st.C/sec, Osram doporučuje 2st.C/sec a
chlazení max. 6 st.C/sec. Tomu opravdu rychlejší ohřev/chlazení vadí?
Mám se raději držet těch doporučených 2 st:C/sec, nebo nic nehrozí když
použiju ty 3 st./sec? Rezervu výkonu mám dostatečnou :-) a myslím že i
ten větrák by to zvládnul chladit rychleji. Přece jen ledky by se
zbytečně moc dlouho ohřívat neměly. Samosřejmě pro sebe si to dělám s
olovem, ty teploty jsou tam nižší a doufám že ty ledky pak vydrží aspoň
20 let.
Anděl