Čerpadlo do vrtu - 30m + frekvenční měnič

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Září 18 17:21:18 CEST 2012

Topenáři jsou svině, toto řešení je za mnohem kratší peníze (míň než půlka,
dá se i za čtvrtku když to není grundfos)

Když je měnič, nemusí být nádržka. měnič neregistruje (prý) změnu tlaku, ale
průtok (mno...). Mám tu čerpadlo z lidlu za 2k co nemá měnič ale prostý
"průtokový" spínač a tam je to o tlaku. Tlak se nastavuje na tom měniči
(protože jinak to roztrhá trubky), v případě lidlu čerpadlo nedá víc jak
4,5atm.

ptejte se u pumpa.cz

----- Původní zpráva -----
Od: Jan Půhoný

hledám nějaké čerpadlo do vrtu 30m hlubokého, čepadlo má být v tomto případě
25m pod terénem a voda je cca -10m pod terénem, takže předpokládám, že nad
čerpadlem bude do 20m vody.

Líbí se mi varianta s frekvenčním měničem a malou nádržkou doma. Dále je
podmínkou 1f provoz - je tady vzdušné vedení a jsou časté poruchy fází (i
výpadky - chci aby to šlo napájet i z centrály 3f centrálu kupovat neplánuji
:-) ).

Topenář mi nabízí řešení v ceně cca 30.000 bez DPH (čerpadlo + měnič) což mi
nepřijde nijak málo. Dá se to postavit třeba s měničem, který je v sousedním
vlákně a nějakým tlakovým senzorem levněji? Zkoušel to někdo zrealizovat?

Představuji si to tak, že když se zapne voda, tlakový senzor zaznamená
pokles a měnič spustí čerpadlo (reguluje otáčky) tak by držel stále
konstantní tlak.