Dispenser pro davkovani pajeci pasty

Aleš Horký hwnews na roshor.com
Neděle Říjen 28 22:52:32 CET 2012

- Temperovani jsem neresil.
- Pro uzke vyvody a roztece nanasim prouzek.
- Sablony vyrabim z ALPAKY (CuNiZn) 0.1mm nebo 0.15mm. Leptam  soucasne z
obou stran s negativnim rezistem. Do jednoho filmu dam popis a ten se mi
pouze zaleptá do poloviny.
- Pro tisk jsem si vyrobil "Minitisk" http://www.roshor.com/tisk01.jpg. Daji
se na nem delat desky do rozmeru cca 80x120. Planuji vyrobu o kapku vetsiho
tisku.
- Co se tyce podtekani, pouzivate pastu pro tisk? Pasta pro dinspenzor není
vhodna (taky jsem to zkousel)

A.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Labaj
Sent: Sunday, October 28, 2012 7:31 PM
To: HW-news
Subject: Re: Dispenser pro davkovani pajeci pasty

To temperovani jehly a nejblizsiho okoli (alespon jednoduche, par zavitu
odporoveho dratu) by mozna bylo zajimave nasadit proto, aby se dala pouzit
tenci jehla.

| - pokud se davkuje z poloprazdne kartuse, je treba mirne delsi cas,
| ale je to zanetbatelne, jelikoz tu kartusi vyprazdnujete hodne dlouho
| a stejne si musite na zacatku davkovani nastavit dávkovač.
|
| - pouzivam vetsinou konicke plastove jehly kal. 25 pripadne kal. 22
|
| - pouzivam pastu KOKI nebo WARTON a je to bez problemu.

Jak prosim davkujete husta pouzdra, napr. QFP 0.5mm? Davate je pad po padu
nebo udelate prouzek pres celou radu vyvodu?
Asi spis ten prouzek, jehla 25  (tj. prumer 0.3) je asi na jednotlive pady
prilis tlusta,ne?

| - do meho dispenzoru jsem si napsal svuj firmware, jelikoz mi vadilo,
| ze prepinac poctu davek je na zadni strane, a prepinac mezery mezi
| davkami je na celnim panelu
|
| - shrnutí - funguje to dobře, ale pokud osazuji vic kusu, tak si
| radeji vyleptam sablonu.

Muzu se zeptat z ceho delate sablony a jak? Leptate je jednostranne nebo
oboustranne? A vypinate ji v nejakem ramu nebo je jenom polozite a pripadne
prilepite na okrajich?

Ja pouzivam mosaz 0.1mm a negativni rezist, kvuli uspore prace je leptam
jednostranne. Moc jsem jich zatim nepouzil, a doposud jsem je jen lepil
paskou. Ted na to chci vyrobit vypinaci ram, zatim mi to dost podteka.

|AH

Diky za informace.
Petr Labaj