Bankove prevody SK-CZ Was: Vyroba DPS v Cine (bylo Kontakt na osvitovku (bylo Konica Minolta PagePro 1400W))

Milan B. milan na bastl.sk
Středa Říjen 24 21:34:49 CEST 2012

On 24. 10. 2012 17:48, Andrej Jancura wrote:
> Myslim, ze do Ciech to mas za 50 centov, aj ked teraz po
> europsko-ficovej dani z transakcii to bude asi viacej.

Mam dojem ze to tak jednoduche nebude.  To plati len pre regulovane
platby, splnajuce iste podmienky - platba v EUR a poplatky si plati
kazdy sam. A co s poplatkom, ktory si strhne banka prijemcu? (pozrel som
namatkovo ceny za prichodziu platbu zo zahranicia: CSOB CZ: min 150CZK,
VUB CZ: 300CZK - len pre zaujimavost, na Slovensku  je to u CSOB 0,15EUR
a vo VUB zadarmo).

Mozno su aj v Cechach banky s nulovymi alebo nizkymi poplatkami, ale asi
tazko donutim prijemcu, aby zmenil banku a ani ja nepojdem kvoli jednej
platbe otvarat ucet do inej banky (vyuzit, ze prevody medzi pobockami v
CZ a SK su v cenach vnutrostatnych prevodov).

To su informacie, ktore som si narychlo pozrel, kedze som si nebol isty,
co sa v poslednych par rokoch zmenilo. Ak som nieco v cennikoch bank
nepochopil/prehliadol, urcite ma niekto s potesenim opravi.

A moja nedavna skusenost s dobierkou z Ciech: postovne vycislene na 250
CZK, co som nejako akceptoval, v domneni ze to je finalna suma. Ale
potom si Slovenska posta dodatocne vyrubila dalsich 6 EUR za spatny
(dvoma bodkami nad a) prevod penazi... za zasielku v hodnote 5.50 EUR
som zaplatil nakoniec 21 EUR.

Ako som povedal - treba si zistit, ako sa veci maju a pripadne najst
optimalne riesenie a dohodnut sa s prijemcom.  Ono jednoducho vyklikat
platbu do CR alebo odkliknut dobierku moze stat viac (nervov aj penazi),
ako clovek cakal.

-m-