Knight Rider realitou

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pátek Říjen 19 17:19:08 CEST 2012


Hm... tedy jezdci rallye , piloti F1 jsou teoretici? Tam se ABS, ESP  
atd. nepoužívá u F1 je to dokonce zakázané ( obecně dynamická distribuce 
brzdné a hnací síly  - je jedno jaké zkratky se používají ).
Pro sportovní jezdce je to ničemu, řízený smyk a brzdění využívají, 
potřebují auto ovládat sami tak jak potřebují, ne aby jim někdo
do řízení ( brzdění ) kecal a dělal to za ně.
Viz třeba tady, nevim, co by si ten maník co to kočíruje počal s ABS, 
ESP, ESR......:
http://www.youtube.com/watch?v=JwzWc8UV_-M

V amatérské praxi je situace podobná, pokud chcete mít auto plně pod 
kontrolou , ty podpůrné systémy prostě překážejí.
Důležité je to ale umět  a mít hoodně zkušeností. Ty na poli nebo 
zasněženém parkovišti opravdu nezískáte.

Souhlasím ale, že pro  běžné spotřební šoféry  jsou veškeré asistenční 
systémy v autě jednoznačně přínosem.
Také se k nim řadím a potvrzuji, že na suchém asfaltu ABS prodlužuje 
brzdnou dráhu.
JaKub

Dne 19.10.2012 16:45, Na napsal(a):
> Co tri roky to trenuju na parkovisti velkem odstavnem kdyz nasezi a namrze, anebo jednou na poli na ledu kdyz se zadari, to ma i 4kolka s esp co delat :-) ovladat auto ve smyku bez esp na bezne silnici umi leda tak teoretik a chuck norris
>
> Odesláno z iPadu
>
> 19. 10. 2012 v 11:57, Šerých Jakub <Serych na panska.cz>:
>
>> Jednoduse receno, zajdete si na skolu smyku. :-))) Tam cloveku hodne rychle jaksi dojdou silacke reci o tom, jak zrovna on auto zvlada.
>>
>> Stoji to fakt za to, protoze se ho tam nauci v blbych situacich alespon trochu ovladat. Samozrejme idealni by bylo tak jednou za tri roky si skolu smyku zopakovat, protoze je to jen o treningu, a kdyz to clovek (nejsa ridic zavodnik) bezne nepouziva, zapomina.
>>
>> Jakub Serych
>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
>>> Behalf Of Jaroslav Lukesh
>>> Sent: Friday, October 19, 2012 11:45 AM
>>> To: HW-news
>>> Subject: Re: Knight Rider realitou
>>>
>>> aby zatočilo auto na ledě, musíte zatáhnout ruční brzdu (zadní kola), ale
>>> reakci si napřed někde vyzkoušejte, napřed nic a pak je to hned.
>>>
>>> pokud zatočíte a jede to na sněhu rovně, sundejte nohu z plynu a pozor -
>>> zatočí to fakt hodně rychle (podle vrstvy a mokrosti sněhu, když je těžký, je
>>> to úplné překvápko)
>>>
>>> pokud zatočíte na asfaltu a myslíte že to neprojede, přidejte plyn, ale bacha
>>> na opačný smyk, jak ho dostanete, pod plynem škubnout volantem a kola na
>>> opačnou stranu ven ze zatáčky, škubne to hodně s krkem, tak se na to
>>> připravte.
>>>
>>> pokud zatočíte na ledu a jede to rovně, musíte zkusit co zabere - brždění
>>> motorem v nízkých otáčkách, spojka, lehce přidat, hodně přidat, popř.
>>> zkombinovat s ruční brzdou (zadní). Záleží na tloušťce ledu a popř. co je pod
>>> ním. Když je tlustý a hladký, tak zabere spojka a ruční brzda. Tu ruční brzdu
>>> můžete nechat zatáhnutou při tom zkoušení co zabere, ale jak to zabere,
>>> hned povolit.
>>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list