OT: Jak vznikají většiny [WAS: Kde sehnat tahový potenciometr]

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Pondělí Říjen 1 12:23:10 CEST 2012

Dne 1.10.2012 8:34, Milan B. napsal(a):
> Tie normy su nasledujuce:
> - ja som velky, budem si robit co chcem, ty sa prisposob
> - milionom ludi to ide v poriadku, problem mas ty
>
> A ostatni sa prisposobuju. Videli ste to aj tu -  dve reakcie "mne to
> chodi", pretoze niekto nainstaloval/implementoval nejake riesenie, ktore
> winmail.dat dekoduje on-fly. Podobne je to aj inde - vsetci, kto sa chcu
> udrzat (ci uz komercne firmy, ale aj tvorcovia OSS vo vsetkych podobach)
> sa musia tymto dokurvenym, pomenenym a nedodrziavanym standardom
> prisposobit.

> [...]

Svatá prostoto.

Poznatky z prvních dvou odstavců lze v kostce shrnout do věty "Větší pes
mr..", což je pravidlo, které se na Zemi uplatňuje od okamžiku, kdy
vznikly první jednobuněčné organismy a které se i podprůměrně
inteligentní dítě naučí už na pískovišti. Domnívat se,  že tomu bude
někdy jinak, je naivní pomlčka blbé.

Zbytek je snad ještě hloupější. Zaměňuje se zde následek a příčina, což
je sice populární postup, nicméně na hlouposti mu to neubírá. U
zákazníka si můžete vybrat, jestli mu vyhovíte, nebo ne, je to jen
otázka ekonomie. Byl jsem mnohokrát v situaci, kdy jsem pro naše systémy
programoval rovnáky na vohejbáky. Důvod byl jednoduchý - vždycky to bylo
v případě, že můj čas byl levnější, než ekonomický přínos od zákazníka.
Mě neplatili za krásu a čistotu programů a neochvějné dodržování
standardů, ale za to, že od zákazníka přeberu data, zpracuju je a dodám
požadovaný výstup.

Hrát si na dona Quijota je hezké, ale už jsem z toho vyrostl.
Člověk se snadno dostane do pozice idiota, který si například není
schopen bez kvikotu poradit s velmi rozšířeným, třebaže nestandardním
formátem poštovní zprávy.

JF