RF mereni intenzity blizkeho pole - hotovo

Cihak na dkv.cst.cd.cz Cihak na dkv.cst.cd.cz
Středa Listopad 28 07:50:28 CET 2012

Když už víme co vlastně potřebujete můžeme i odpovědět :-). V postratě mě napadají 2 jednoduchá řešení:

1) Udělat snimací cívku naladěnou na 27MHz a tu volně navázat (umístit do místa kde je pole) na vysílací cívky. Možná by stačilo použít i nějakou krátkou anténku. Na odbočku cívky nebo anténku připojit nějaký měřící přístroj - spektrální analyzátor, VF mVoltmetr, Osciloskop. Odrazů se bát nemusíte budou potlačeny o desítky dB a přesnost měření nebudou ovlivňovat.

2) Jednodušší je připojit se velmi volnou vazbou přímo na vysílací cívky - tak jak o tom píšete. Tato metoda má ale riziko. Vysílací cívky patrně budou naladěné na 27MHz a nevhodnou vazbou je můžete rozladit nebo snížit jejich Q a tím změnit patametry vysílacího obvodu.

Na Vašem místě bych zvolil metodu 1. Metoda 2 vyžaduje určité zkušenosti aby neovlivňovala vysílací obvod. Když v ní uděláte chybu budete měřit nesmysly.

A ještě dodatek. Obě metody Vám poskytnou informaci typu více nebo méně ale ne absolutní hodnuty (typu teď to dává 5,25W). Pro měření absolutních hodnot byste měřící přístroje musel navázat na známou impedanci což ve Vámi popisovaném případě patrně nehrozí.

	Martin