Pokracovani Re: MPPT regulator Re: Solarni nabijecka

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Listopad 16 23:41:34 CET 2012

On Fri, 16 Nov 2012, Admin HWnews wrote:

> ve svem "vrabcim hnizde" jsem nemel osazenou cast s tranzistorem Q3 -
> zabranujicimu zpetnemu teceni proudu do solaru viz.

Co znamena "nemel osazenou" - ze tam ten tranzistor Q3 nebyl ? Pak by to
nemelo fungovat vubec.

> [...]
> okamzite zacal topit dolni fet Q2 (do te doby studeny). Tak nejak mi doslo,
> ze do te doby tu ohrivajici energii pobiraly kondy ve zdroji, coz zpusobovalo
> janceni tech meraku.
> Takze kdyz jsem osadil ten na schematu cerveny kond tak se zase vse
> uklidnilo. Diky tomu jsem mohl uz domerit ty ucinnosti, ktere uz vychazeji
> realneji - na vstupu 18V/0.5A tedy 9W na vystupu 11V/0.73A tedy 8.1W tedy
> presne 90%.
>
> Proc se tedy hreje ten dolni fet pokud neni osazeny ten cerveny kondenzator?

Nejspis drzite Q2 seply moc dlouho takze po vybiti civky zacne tect proud
zpet z vystupu pres civu a Q2 do zeme. Kdyz ho pak rozepnete musi to nekam
utect pres Q1 a kdyz nebylo kam tak se asi zvedalo napeti tak rychle aby
se to protlacilo pres uzavirajici se Q2 (kapacita mezi G-D zpomalila
zavirani diky narustu napeti na D) . Takze se akumulovana energie marila
na Q2.