Pokracovani Re: MPPT regulator Re: Solarni nabijecka

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Listopad 16 22:52:16 CET 2012

Zdravim,

pokracuji si v hrani na energetika a narazil jsem na neco co nedokazu
nejak logicky zduvodnit proc se tak deje.

ve svem "vrabcim hnizde" jsem nemel osazenou cast s tranzistorem Q3 -
zabranujicimu zpetnemu teceni proudu do solaru viz.

http://www.cncnet.info/galery/mppt.gif

vse fungovalo - dnes jsem chtel overit nejake veci ohledne ucinnosti a
misto Q3 jsem tam osadil provizorne diodu.

Co me prekvapilo, ze jednak prestaly blaznit meraky na zdroji (to
chapu), ale okamzite zacal topit dolni fet Q2 (do te doby studeny). Tak
nejak mi doslo, ze do te doby tu ohrivajici energii pobiraly kondy ve
zdroji, coz zpusobovalo janceni tech meraku.
Takze kdyz jsem osadil ten na schematu cerveny kond tak se zase vse
uklidnilo. Diky tomu jsem mohl uz domerit ty ucinnosti, ktere uz
vychazeji realneji - na vstupu 18V/0.5A tedy 9W na vystupu 11V/0.73A
tedy 8.1W tedy presne 90%.

Proc se tedy hreje ten dolni fet pokud neni osazeny ten cerveny kondenzator?

RV