Dalsi pojednani o kurvitkach...

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Listopad 9 14:36:03 CET 2012

No cim dal tim casteji o tom premyslim.

Doma neni prakticky nic v cem bych se byl nemusel vrtat - 10 let stara
domacnost - po povodnich se prakticky vse kupovalo nove.

K tem bodum..
1) to je jen otazka kdy se situace stane neunosnou, tedy lide nebudou
mit penize na to si koupit novy smejd a vyplati se jim to nechat vymenit
pak to samozrejme otevre i moznost pro to si otevrit nejakou takovou dilnu
2) to souvisi tez s ignoranci a sebezahledeni lidi do raketoveho
vzestupu technickeho vedeni - dnes se slovo udrzba/profylaxe povazuje za
nadavku
3) to samozrejme souvisi s bodem jedna - tedy s tim kolik by takova
oprava stala, jak osizene to zarizeni je - to musite odhadnout jako
opravce a dat zakaznikovi vybrat - nevim proc by se musela na opravu dat
zaruka pokud se se zakaznikem domluvim, ze krome vymeneneho dilu mu
proste zaruku na celek dat nemuzu

Ono je take treba si uvedomit, ze ani opravny uz nic neopravujou (tim se
omlouvam par vyjimkam). To abyste prisel nekam do servisu, ze se vam
ozvejkalo kolecko v prevodovce a aby vam udelali nove to nehrozi - pokud
to neni nejakej nahradni dil tak jste skoncil. To prece neni oprava.

Uz jsem to tu psal - uz dvakrat se mi na aute posralo stahovani oken -
soustava kladek a bowdenu ulozenych v plastovych koncovkach, ktere jsou
jeste tak debilne navrzene, ze v horku po case prostreli bowden zkrz tu
koncovku a co muze se tam nasledne rozstipe, protoze se tam namotak ty
lanka.
Cena noveho dilu je 4.5kKc a na ten dil se musi v CB cekat 2-4 dni.
Oprava doma v dilne zabrala pokazde cca 4 hodiny s tim, ze se vyrabely
ty koncovky (je to pomerne slozity dil, s navedenim lanka na kladku) a
nove kladky z mosazi. S tim, ze hodinu zabralo rozebrani a slozeni
dveri, hodinu zmereni, nakresleni a vymysleni noveho dilu (musel se
udelat tak aby se nemusely roznejtovat zakonceni bowdenu) a zbytek na to
nez jsem nasel kus mosazi a vlastni vyroba (frezka, vrtacka). Kdybych to
delal casteji tak uz bych nemusel nic vymyslet.

Proc to pisu - srovnejte si kolik by stala oprava v servisu 4.5kKc +
700-1000Kc prace s tim, ze je naprosto jiste, ze se to za pet let posere
zas. Pokud by mi dal za to nekdo 2kKc tak je to vyrazne vic nez moje
soucasna hruba mzda, ze ktere jsem si tu frezku koupil.

Pokud mi opravar pracky rekne, za vymenu uhliku v pracce 2.5kKc tak si
rikam, ze je neco moc spatne.

Radek Vicek