Jak zacit s FPGA

Ondrej leguanolog na seznam.cz
Sobota Červen 30 20:17:55 CEST 2012

Pár tutoriálů se na webu nachází (i když většinou pro Verilog), ale
lepší je podívat se do nějaké knihy (povětšinou anglické). České knihy
od BENu mají vzestupnou tendenci (tj. ta poslední je nejlepší). Ono toho
ale zas tak moc není - ze sekvenčních obvodů stačí multiplex,
demultiplex a logické operace a z kombinačních paměťový prvek (Déčko),
čítač a stavový automat. Vyzbrojen těmito základními strukturami lze
poskládat prakticky cokoliv. Pak je ještě dobré zapomenout na zapojení
se 74xx a všechno navrhovat přísně synchronní (tj. spouští se pouze a
jednině na hranu hodin).

Vzorové zapojení FPGA lze úspěšně obšlehnout ze zapojení vývojového kitu
nebo AppNote.

Odhadnout co dokáže x hradel je dost obtížné, ale pro design, který
popisujete to není nijak důležité - ten by obsadil cca. 1% obvodu. Od
oka lze i do těch nejmenších FPGA nacpat procesor s ethernetem.

Na opencores bych si dal pozor - spousta věcí sice funguje, ale spousta
také ne a mnohdy je nutné design modifikovat tak, aby byl použitelný pro
daný účel.

Xilinx pár rozhraní nabízí zdarma, ale jednině jako součást procesoru
Microblaze a na to musíte mít koupené EDK.

Ondřej