Re: Prepetovka, vas nazor ?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Sobota Červenec 21 09:55:10 CEST 2012

Spoluzacky rodicum se stalo neco podobneho, maji dum na svahu,ale neni ani nejvys ani nejvyssi, zkratka dum uprostred ctvrte ,ktera lezi na uboci kopce. Dum tam stoji radove 80 let baraky sousedu jsou setejne nebo vyssi,vrchol kopce s domy nad nim jsou mozna o 50m vys. Pred par lety jim rachlo primo do domu, maji hromosvod, ale nerachlko do jimace na vrcholu sedlove strechy, ale do oplechovani komina o cca 1,5m mize. Energie pak sjela zemnicim dratem do zeme.
Nicmene jak rachlo do oplechovani komina tak kus plechu se utavil a roztaveny kov ukapl  za komin mezi tram a asfaltovou izolaci, ktera krasne chytla a od ni tram respeltive strecha.
Nevim jak, ale nejspise pres PEN se to pak dostalo do rozvodu v baraku a znicilo vse co bylo pripojene. V prizemi domu to urvalo kryty od vsech zasuvek v dome, proste ulitly a to takovou silou, ze jeden vystreleny kryt rozbil sko ve vytrine na protejsi zdi (cca 2m).
Mel jsem rozebrany zdroj k notebooku poskozeny pri teto akci a krome toho pze odeslo vse vcetne vinuti na primaru trafa tak se odparil i asi 5mm tlusty spoj na DPS,ktery vedl k zemnicimu pinu. Proto jse se divil pidi spojum na fotkach prepetovky,kterou jsem nekdo daval.
Muz zaver pokud vam rachne do baraku nebo jeho nejblizsiho okoli funguji prepetove ochrany stejne ucine jako zapalena hromnice za oknem.

Hutta

P.S. Kdyz vam zahori pri podobne veci strecha, neni nejdulezitejsi hasit ale branit dum pred utokem hasicu, kteri vam narvou do baraku pak kubiku vody :-)