Samovybijaci prud NiMH

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Červenec 2 12:28:11 CEST 2012

Dobry den,

Dňa 2. júla 2012 12:07, RV <vicek.radek na cpost.cz> napísal/a:
> Dd,
>
> tak to nam ale musite rict vice informaci, ne?

No hej, len ma to v tom ako o tom premyslam moc nenapadlo.

> Urcite to bude jine pro clanky typu LSD, klasicke nebo AA, AAA atd. a
> samozrejme nejaky noname a nebo znackove. A take pri jake teplote.

Ide o AA 2100mAh od Panasonic alebo GB.

> A take jak chcete tu zivotnost urcovat - slysim prvne, ze by samovybijeci
> proud byl nejak smerodatny pro zivotnost.

No ked nad tym premyslam a pozriem do svojich poznamok z pokusov z
aku, tak ma zaujima pre porovnanie, ktory efekt je pri vybijani aku
dominantny, ci samovybijanie alebo spotreba mojej elektroniky, ktora
bude trvale na aku. Mate pravdu, ze som mal povedat, ze ma najprv
zaujima, ako rychlo sa dane aku vybiju na 1V a potom pocet cyklov
nabitia a vybytia pri uplnom vybiti aku. Su to dve rozne veci, to ma
nenapadlo.

> Mimochodem tou zivotnosti myslite co? To kdy ty clanky nebudou mit kapacitu
> nebo nebudou mit pouzitelny Ri? nebo jeste neco jineho?

Dalej pod zivotnostou som myslel, to kolko mi pobezi elektronika
zavesena na aku v "stand-by" mode, t.j. mcu je v sleep mode a pobezi
len RTC. Ostatne bude na aku zavesene tiez, ale vsetko v shut-down
rezime aby to moc nezralo. Zial vyslo to aj tak dost vela, aspon mam
taky pocit, a preto treba este pohladat ine riesenie alebo obvody. No
a potreboval by som vediet kam az ist, aby som sa dostal so spotrebou
aspon na to samovybijanie.

Ospravedlnujem sa, ze som sa nevyjadril presne.

A.