600 otacek za minutu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Leden 8 10:32:49 CET 2012

On Sun, 8 Jan 2012, Petr Labaj wrote:

> Jinak skoda, ze nestaci 300 RPM. Sikovne jsou synchonni motory
> http://www.regulace.cz/CZ/SM/index.html
> Ty ale v provedeni na 230V/50 Hz davaji 300 RPM.
> Kdyby to bylo pohaneno treba reminkem, tak by se asi ten prevod do rychla
> 2:1 dal celkem snadno udelat. A melo by to presne otacky.

V jednom kafemlejnku jsem videl zajimavy prevod do rychla. Otevrene
kulickove lozisko kde kulicky drzi takovy venecek (neco jako tady:
http://skutry-levne.cz/nahradni-dily/13330-kulickove-lozisko-otevrene-6002-15x32x9mm-4250362420381.html)

Lozisko bylo za vnejsi plast pevne usazeno v tele kafemlejnu. Zespoda
zabiral motor pres takovou plastovou ruzici do venecku ktery drzi ty
kulicky a vnitrek loziska drzel osu na ktere byla nahore ta nozova
ruzice to sekala kafe..

Zalezi na pomeru velikosti kulicek a prumeru tech okruzi ale u toho
kafemlejnku byl prevod asi 1:2 .