600 otacek za minutu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 8 01:06:44 CET 2012

Tak jsem to vyzkousel, mel jsem v supliku motor velikosti 400 s prevodovkou 1:4.1.
Pouzitelne regulovatelne je to cca 250 RPM (regulace napetim na lab. zdroji).
Pri tech 600 RPM to uz ma docela slusny tah.
Delaji se i v provedeni BB s kulickovymi lozisky, ale pak je prevodovka trochu
drazsi (rekneme kolem 300 Kc).

Jinak skoda, ze nestaci 300 RPM. Sikovne jsou synchonni motory
http://www.regulace.cz/CZ/SM/index.html
Ty ale v provedeni na 230V/50 Hz davaji 300 RPM.
Kdyby to bylo pohaneno treba reminkem, tak by se asi ten prevod do rychla
2:1 dal celkem snadno udelat. A melo by to presne otacky.

PL

From: "Petr Kubáč" <petrkubac na 802.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, January 08, 2012 12:32 AM
Subject: Re: 600 otacek za minutu

> Stejnosmerny modelarsky motor s prevodovkou. Je to za pusu (desetikoruny),
> prevodovky se delaji do pomeru cca 1:5, takze motor uz muze tocit 3000 RPM

WOW - to je to otevreni oci - motor z nejakeho ne moc velikeho Elektroletu -
ParkFlyera - uz jsem to videl - motor je malinkaty s pastorkem a vetsinou
pod nim je druhe kolecko s vrtuli - a u mensich motoru by se ten motor mohl
chovat i slusne - ne jako 50A BLDC - ty jsem taky videl a mel jsem pocit ze
ero se chce rozpadnout uz na zemi....

Tohle bude ono  - samozrejme regulace otacek o 20 - 30% je trivialita - na
rozdil od rozumne regulace na 1/5 - 1/10 nominalnich otacek

Zdravi Petr Kubac