[OT] Nabijecky

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Leden 7 20:46:10 CET 2012

Ja bych rekl, ze by stacilo, kdyby regulator rekl, ze nabijeci konektor bude jedna z rekneme 5 moznosti (podle potrebnych parametru napajeni) podobne jako uz davno rekl, ze sitova zasuvka a zastrcka vypada tak a tak.

Predstavte si, jak by to vypadalo, kdyby tak byval kdysi nerekl (po vsech nasich domactnostech by se ted flakalo asi tisic ruznych adapteru ala takove ty cestovni pro cizi zeme, pripadne prevodnich transformatoru, pokud by ani nedefinoval parametry sitoveho napeti).

Myslim, ze kdyby k podobnemu rozumnemu sjednoceni doslo u nizkonapetovych konektoru a zdroju (a napriklad silni mobilni operatori by jiste meli paky k tomu donutit vyrobce telefonu k takovemu sjednoceni), pak by uz vsemocna ruka trhu mela volnou ruku k tomu, aby rozhodla, kdo si kolik nabijecek bude ci nebude kupovat. Do te doby je to cista utopie.

Jakub Serych