[OT] Nabijecky

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Leden 7 21:26:57 CET 2012

 7.1.2012, 21:04:25

Jde sice o ukazkovy ukrok stranou, nebot na zacatku byla diskuze o tom
zda zakazat ci nezakazat prodej nabijecky spolecne s mobilem, ale
podstatnejsi je, ze tento ukrok vede k dobyvani otevrenych dveri.

Pokud jde o mobily, tak ty dneska maji (nebo by mit alespon papirove
mely) mit nabijecky elektricky i konektorove kompatabilni. Je na to
nejake narizeni, ktere plati, tusim od r.2010. ***

Pokud jde o jine pristroje, velka cast z tech, kde je to elektricky
prijatelne, je dneska nabijena pres nejakou verzi USB. Takze zde
ke sjednocovani postupne dochazi, dokonce i bez moudre regulace jeste
moudrejsim regulatorem.

Pokud jde o zasuvky na sitove napeti, jen v evrope je asi 12 typu, ve
svete snad 40. Takze moc jednotne to neni. Jestli bylo jednotnosti na
narodni urovni dosazeno regulaci nebo prirozenym vyvojem, nevim.
Ale zatim (snad) nikdo nepozaduje zakaz, dodavat spotrebice bez sitove
snuru s oduvodnenim ze jiste doma kazdy uz nejakou tu snuru ma.

*** Pouzivam telefon 10 let starej, takze netusim jestli dneska jsou
ty nabijecky sjednoceny nejen papirove ale i realne.
Pokud ne, je to spise argument proti regulaci. Regulace ma smysl
jedine tehdy, kdyz ji regulator je schopen uhlidat a vymahat.
A jsem si jist, ze ani to ohromne mnozstvi uredniku, inspektoru,
kontroloru a dohlizitelu, ktere v evrope mame, nedokaze uhlidat vse co
premoudrely brusel naridil a zakazal.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz