PIC a PORTB

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Prosinec 19 12:32:13 CET 2012

Jo, teď koukám do poznámek. Moje vlastní zkušenosti. U hodně starých pic
problém RMW způsobovaly zápisy na port jak MOVF, tak bitové opreace BxF. U
novějších (16f84) byl zápis pomocí BxF ok. Protože zapisoval na port natvrdo
hodnotu bitu. Bylo změněno zapojení Portu. MOVF byl stále problematický. Ale
to jsou jenom moje vlastní zkušenosti, které mohou být mylné. Protože:

Na pinu mam nějakou kapacitu

Výchozý stav je port v 0

Movlw 0xff

Movwf PORTA

Movf PORTA,w  no a tady je načtena hodnota 0, protože se C ještě nenabila a
na pinu je např jenom 1V, což je log. O

Movwf PORTa  no a tada to vše zhasne, i když předpoklad je, že to bude vše
svítit.

Oproti tomu

Bcf PORTA,0

Bsf PORTA,0

Bsf PORTA,0 bude chodit naprosto v pohodě, protože to tam zapisuje natvrdo

Míra.