PIC a PORTB

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Středa Prosinec 19 12:26:25 CET 2012

On Wed, Dec 19, 2012 at 11:05:38AM +0100, Admin HWnews wrote:
> Zdravim,
>
> po delsi dobe ted delam neco s PIC16F876A a mam na RB0 az RB2
> povesene nizkoprikonove LEDky jen jako signalizaci - jsou pripnute
> na zem.
> Cumim uz od vcera do DS a nemuzu prijit na to, proc nelze LEDku
> zapnout jen prikazem BSF resp. vypnout BCF.
> Pokud poslu na cely port nejake 8b slovo tak se LEDky zapinaji, ale
> jen ovladanim bitu to nefunguje.
>
> Nejak matne si pamatuji, ze jsem uz neco takoveho snad i zaznamenal
> a ze to nejak souviselo s prepisem registru a jeho fyzickym stavem,
> [...]

No, popravde jsem toho s PICem moc nenadelal, ale co jsi ze studia
materialu vybavuju je fakt, ze BSF a BCF funguji tak, ze to je
read -> modify bit -> write
Tedy ocekaval bych tady problem, ze pokud si bit nastavite do nejakeho
stavu, tak cteni z portu nemusi dat stejnou hodnotu (zavisi na rezimu
portu/bitu a co je to zac). Tedy pokud si budete menit bit 0, tak si
muzete teoreticky rozhodit ostatni bity na tom portu?

Mozna je to uplnej ulet - jen tak me to napadlo...
--
Zito