Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Prosinec 4 20:26:33 CET 2012

Původní zpráva ze dne 4.12.2012 od Kuba Jan:

> To by mě zajímalo, jak zjistím, jestli na nějaké ZŠ učí kvalitně.

Je to služba jako každá jiná. Takže stejně jako u jiných služeb.

> A když ta škola bude 80 km daleko, je to stejně nanic...

Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.

> Je to blbý srovnání, tenkrát se učilo na tom co bylo, a OS byl
> takový jaký byl. Dneska si může člověk vybrat.

Jistě, škola si může vybrat, na čem bude učit, co bude udržovat, za co
bude platit. Ty si pak můžeš vybrat tu školu.

> Já jsem se tam samozřejmě informoval a až do 9 třídy jim tlučou do
> hlavy wokna, office atd. O tom že existují jiné OS ani zmínky.

A kde je problém? Když se ti nelíbí, co se ve škole děti naučí, tak je
další věci douč bokem doma, ne? To je úplně normální. Až budou mít
sexuální výchovu, tak se třeba taky ve škole nenaučí všechno. Budeš se
muset angažovat.

Základní škola není žádná počítačová škola, je velký pokrok, že se tam
vyučuje něco o počítačích. Nemůžeš očekávat, že ze základky vyleze
počítačový expert. Pokud se učí ovládat Windows a Office, je to super
věc, naučí se pracovat v operačním systému a naučí se ovládat
kancelářské aplikace. Naučí se hlavně ten princip. Nejde o to, jestli
se to jmenuje tak nebo jinak, jaká firma to vyvinula. Jde o to, aby
děti věděly, k čemu je textový editor, tabulkový procesor, že existují
nějaké složky a soubory, dají se vytvářet a mazat... Co myslíš, že se
tam za těch několik hodin vůbec naučí?

Fakt to lidi přeháníte. Pro samou zášť vůči prosperující a úspěšné
firmě, která vám leží v žaludku, jste úplně šílení a vidíte problémy
tam, kde nejsou. Vyprdněte se na to... jestli děláte autoškolu ve
škodovce nebo mercedesce, jestli se učíte programovat v céčku nebo
pascalu... to je úplně totéž.

> Pravda, někde na školách ještě mají W98, ale to nemění nic na tom,
> že je to prostě masivní masáš a příprava a výchova našich potomků do
> "stáda" mrňavýměkký.

Ale prdlajs, velebnosti. Tomu dítěti je to šuma fuk, protože když ho
posadíš k jinému operačnímu systému, tak se na něm taky naučí a rychle
zorientuje, pokud bude chtít. A když to bude tupoun, tak se nenaučí
ani Windows.

> Já to tak cítím. Ale není to jen o té výuce. Proč si s novým NTB
> kupuji i wokna? Já je nechtěl, bohužel NTB bez Woken nebyl.

Ale byl. Já jsem ti ho mohl dodat. Nemůžu za to, že sis ho chtěl
koupit zrovna tam, kde nebyl. To je pořád dokolečka, ne?

> Co se týče výuky už jsem sehnal "maníka" co je ochoten tam
> odprezentovat pár hodin o základech Linuxu a jeho výhodách a
> nevýhodách, ještě to musím domlvit na třídních schůzkách.

Však jo, aspoň něco uděláš. Pořád lepší než skučet, že se to neučí v
hodinách, nebo že tam nemají linuxy. To chválím. Já jsem zase
dojednal, že na gymnáziu, kam chodí můj syn, naučím děti lépe využívat
služby Microsoftu. Každý děláme něco. Já to dělám nikoliv proto, aby
Linux chcípl, ale proto, aby se děti naučily něco nového a ulehčilo
jim to život.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601