Odrušovací kondenzátory do zdvojovače

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Srpen 27 10:53:45 CEST 2012

Ahoj,
  je to jednocestny Greineicheruv zdvojovac - jeden konec trafa je prostredek
a z druheho konce trafa jsou zapojeny opacne polovane diody (vzdy 3 seriove),
takze vznikne proti tomu stredu jedno napeti kladne a druhe zaporne, pricemz
to zaporne je pak povazovano za referencni 0 a tedy to kladne je dvojnasobne.
  Mam ty zesilovacove moduly 3 a delaji to vsechny 3 uplne stejne - jakmile
se zapne tento zdroj, objevi se impulsni ruseni se sitovou frekvenci. Neni to
tedy dle mne stav poruchovy, ze by bylo neco spaleneho ci podobne (to napeti
je pritom naprosto v poradku a zesilovac vesele pracuje), je to vlastnost
konstrukcni, ktera se v dobe vyroby (70. leta) zrejme nepovazovala za tak
fatalni, ikdyz to ruseni perfektne zarusi vlastni radioprijimac te ustredny,
ale to muze byt slabym signalem. A propos, to ruseni jde do cca 2 MHz - pasmo
dlouhych vln je diky nemu zcela nepouzitelne, SV se jakz takz daji (a na
hornim konci je ruseni zretelne slabsi nez na spodnim) a KV je bez ruseni.
To ruseni slysi i muj amatersky TCVR na druhe strane chalupy a prestava ho
slyset tak na tech 2 - 2.5 MHz.
  Preci jen to napeti je docela velke a myslim, ze to pomale zaverne zotaveni
by skutecne mohlo byt pricinou, KY 704 neni rozhodne moderni rychla dioda :-).
  Zdravi Pavel