název funkce televize

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Srpen 25 06:05:12 CEST 2012

Zdravím,
  to už je sice off-topic, nesouvisí to s původním příspěvkem, ale ten FM
kompresor je pěkný šmejd. Hodně mi vadí, že už ho asi všichni používají.
Kdysi, ještě v dobách OIRT pásma, jsem z FM dost nahrával a tehdy se takový
kompresor nepoužíval. Pokud byly dobré příjmové podmínky a kvalitní tuner,
z FM se daly získat narhávky i v lepší kvalitě než z gramofonové desky,
protože v rozhlase mívali domácí produkci nahranou na magnetofonových pásech
a hráli přímo z nich, takže to bylo bez praskotu a jiných nešvarů gramofonových
desek a při dobrém signálu FM nepřidala prakticky žádný šum ani zkreslení.
Na druhou stranu byla nevýhoda omezení frekvenčního pásma do 18 kHz při
vysílání stereo, aby nebyl rušen pilotní signál 19 kHz pro dekodéry. To však
stejně většinou bylo někde na hranici možností běžných magnetofonů, takže to
až tolik nevadilo.
  Každopádně když dnes poslouchám své tehdejší nahrávky, nedá se to s dnešním
rádiem srovnat. Ona tam byla taky jiná charakteristika preemfáze a možná i ta
byla uchu příjemnější. Dnešní vysílání se nedá pomalu ani poslouchat, natož
nahrávat, ať vysílají, co chtějí, zní to pořád jako muzak v obchodním domě.
  Tím ale v žádném případě nezpochybňuji doporučení pro použití tohoto
kompresoru pro poslech TV zvuku, tam bude určitě dobrý, ale oni ho už ve
studiu stejně asi už mají, akorát že má přepínač "Normal - Reklama" a každý
kanál ho má nastavený trochu jinak. Jen mám obavu, že se bude do koupeného
televizoru jen těžko "instalovat" :-).
  Zdraví Pavel