Zdroj stridaveho proudu?

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Září 20 21:03:42 CEST 2011

No, display na výstupu mi ukazuje napětí a je tedy velmi užitečný i
proto, abych nemusel mít stupnici na knoflíku (stejně by byla málo
platná, viz dále*). Měření proudu je diskutabilní: většinou vím, co k
tomu připojuju a tak je nepravděpodobné, že bych trafa přetížil. Celá
sestava je dost "měkká" a snese i krátkodobý zkrat na výstupu, aniž by
se něco stalo (pojistku tam mám taky, i když jen uvnitř).

(*) Právě kvůli měkkosti je dobrý ten voltmetr, ukazující skutečné
napětí na výstupu při zatížení. Proud bych musel měřit v efektivní
hodnotě (často se uplatňuje významný crest factor zátěže) a dále je
otázka, jak trafa zatíží provoz s takovou zátěží, která má účinník
značně se lišící od 1 (tedy musel bych zobrazovat spíš činný výkon, i
když vinutí trafa bude zatěžováno i jalovým proudem...).

Takže to prostě neřeším, používám mozek a jen ten voltmetr.

Jinak netuším, k čemu by bylo sledování hodnot U a I mezi trafy - odhad
poměru ztrát? Ovšem bez výpočtu ef. hodnoty výkonu asi nic moc...

---
Jirka