castecne OT - zalohovani obehoveho cerpadla

Úterý Listopad 29 22:18:49 CET 2011

Nedělejte střídač, nějaké obdélníky nemají pro asynchronní motor
účinnost a ty čerpadla s asynchroňákem taky žerou strašně. Kupte si
oběhové čerpadlo Calpeda, můžete ho napájet i DC napětím cca 300V. Step
up měnič je jednodušší a může být i účinnější.
http://www.calpeda.cz/?download=calpeda/nce.pdf
http://www.calpeda.cz/cz/pro-domacnosti
Čerpadlo má na vstupu můstek, kond na 350V, střídač a 3f synchronní
motor. Je tam i nějaký mrňavý step down, který z těch 300V dělá napětí
pro řídící elektroniku. Je to udělané hezky. Chodí už od 7W, záleží jaký
potřebujete průtok a tlakový rozdíl. Na rozdíl od jiných čerpadel
tohoto systému (např. Grunfos Alfa) to nemá žádnou automatiku (teplotní
a tlaková čidla), je tam jen potenciometr a nějaký PIC si z něj bere do
převodníku napětí 0-5V a je to taky o dost levnější. Já jsem si k
čerpadlu udělal i destičku pro galvanické oddělení toho vstupu,
dokumentaci úpravy čerpadla mohu někam vystavit.

Ostatně kdyby se vám chtělo zabývat se pokusama a vývojem, třeba by šlo
ke krbu někde (třeba zezadu) přes peltier přidělat chladič a těch 10-20W
si vyrobit i bez baterky :-)
Anděl