Re: Re: domácí meteostanice - měření kvality obvzduší?

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 17 08:31:28 CET 2011

> Pisou tam, ze jde o IR prvky. A casti IR spektra v mlze prochazi -
> predpokladam ze narozdil od prachu. Konkretni delky tam sice nepisou, ale
> tipuji, ze to vyuziva tuto fintu.

No přečetl jsem datasheet (napsáno v jenglish), čemuž bylo dost těžko rozumět. To čidlo je do klimatizací a čističek vzduchu a nemá se orosit. Takže aby člověk předehříval měřený vzduch a profukoval ho větrákem. Doma se asi nepočítá s mlhou, takže to Japonci nezmiňují.

Trochu mám strach, jak bude výstup čidla závislý na velikosti částic. Četl jsem kraťoučkou zprávičku NASA o budoucím měření prachu uvnitř měsíčních základen, a tam psali něco o více fotodetektorech. Tenhle snímač má jeden. Stejně aby to fungovalo, tak to bude vyšší dívčí spojená se spoustou SW a spoustou kalibrace na reálném kouři.

Vojta Bubník