Re: domácí meteostanice - měření kvality obvzduší?

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Listopad 16 12:30:36 CET 2011

 16.11.2011, 12:11:37

Kupte sousedovi zasobu kvalitniho uhli na celou zimu. To vas vyjde
levnejc.
Pokud je mi znamo, prumyslove dostupne systemy, ktere meri exhalace u
velkych znecistovatelu, krom ceny v MKc, pracuji "kontaktnim"
zpusobem. Tj. odber vzorku je primo na kominu / spalinovodu. A to vam
soused asi nedovoli.
Existuji sice "dalkove" zpusoby, zalozene na tom, ze se do zajmove
oblasti se posviti vhodnym zdrojem svetla, napr. leserem a provede se
spektralni analyza toho, co to udelalo. IMHO ale zatim, takovou
technikou disponuje pouze armada a dobre dotovane vedecke projekty.

Jiste by slo, udelat nejake fake mereni. Nejakou napadnou konstrukci,
se spoustrou modrych blikajicich LEDek a leserem ktery obcas zasviti
na souseduv komin. Generator nahodnych cisel, bude vytvaret vysledky a
kdyz to od souseda bude moc smrdet, zmacknete tlacitko a generator
bude generovat nejaka vyssi cisla.

Micmene uspesnost takoveho pocinu je silne zavisla na mire sousedovy
tuposti a na tom, jak casto chodite na pivo s dobrym pravnikem.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz