Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Pátek Listopad 4 13:10:54 CET 2011


U vznetovych motoru se pouziva oxidacni katalizator (dnes prakticky vzdy), filtr sazi (uz take hodne) a redukce NOx mocovinou hlavne u velkych aut, kde jsou jine emisni limity nez u osobaku.

Kompletni emise se meri pri schvalovani. Pri kontrolach behem provozu se delaji jen zjednodusene testy.
Pri kontrole se u naftaku meri jen produkce sazi v rezimu volne akcelerace (plny vykon od volnobehu k "omezovaci" resp. do prebehovych otacek), coz je nejproblematictejsi rezim z pohledu tvorby sazi. V takovem rezimu se vlastne ERG ani neuplatnuje.

Petr

> Subject: Re: Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?
>
>  4.11.2011, 12:51:18
>
> Dyzly katalizator nemaji, IMHO proto, ze by se velmi brzo zanesl
> sazema a tim pozbyl funkcnosti.
> Ale myslim, ze NOx se, alespon u nejnovejsich dyzlu meri. Nebo z
> jakeho jineho duvudo se do spalin strika mocovina ?
>
> S pozdravem Pavel
>   mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> --
> Jaroslav Buchta napsal:
>
> > U dyzlu se u nas meri jen saze. Takze NOx z hlediska ME nevadi v
> > jakemkoli mnozstvi, cili je u dyzlu v podstate zbytecny i katalyzator.
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list