Zakaz jadra v nemecku, je to realne?

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Čtvrtek Červen 2 15:53:41 CEST 2011

Dne 2.6.2011 15:27, RV napsal(a):
> No protoze kdyz auta neprojezdi uhlovodikova paliva tak je muzu palit v
> elektrarnach a vyrabet z nich elektrinu.
>
> nezapominejte ze v dnesni dobe je 10 let opravdu velky technologicky
> rozdil a ac nemce nemam moc rad tak je nepovazuju za idioty
>
> podle vseho maji nakroceno na decentralizaci prenosove soustavy a tam se
> vsechno zacne pocitat trochu jinak
>
> navic je to narod, kterej je pomerne zodpovednej - kdyz si domluvi, ze
> domacnosti omezi spotrebu tak ji omezi
>
> vzhledem k tomu, ze ted zrovna resim ostrovni system tak jsem az nehezky
> [...]

Pane Vicku,
kdybyste si vzal do ruky tu kalkulačku, jak vám doporučil pan J., určitě
byste takové kraviny nenapsal. Nebavíme se o nějakých pár uprděných
kilowatthodinách na rekreační lodičce, ale o čtvrtině energetické
spotřeby jednoho z nejvyspělejších evropských států, takže používat
laciné analogie produkované tzv. zdravým rozumem je poněkud pošetilé.
Zvažte například výpadek spotřební daně, kdyby se nafta a benzín
odpovídající 150 TWh ročně neprodaly v dopravě, ale spálily v
elektrárnách. Abyste přiměl lidi k přechodu na podstatně dražší
technologii v dopravě, musíte jim to příslušně osladit, takže nemůžete
tupě říct, že spotřební daní osolíte ty hypotetické palivové články,
které notabene v produkční variantě nikde na světě nejsou k dispozici. A
že je Němci budou mít za 10 let vyvinuté? Kdyby byla válka a oni je
_museli_ vyvinout, tak možná. Ale za současného stavu věcí může na
takové chimérické scénáře spoléhat jen nesvéprávný idiot, a ani při vší
své skepsi vůči současnému politickému vedení Říše je za _takové_ blby
nepovažuji. Přečtěte si Wagnerův článek na Oslu, tam je to rozebráno
podstatně kvalifikovaněji.
Celý problém vidím jako čistě ideologický, s tím, že tento sociologický
experiment zaplatí jako vždy spotřebitelé. Jen se modlím, aby to byli
němečtí spotřebitelé, protože koneckonců si ty voly vybrali ve volbách.
Obávám se však, že vzhledem k dominantnímu postavení Říše v EU to
zaplatíme všichni.

JF