RE: Unity Gain Bandwidth v SPICE modelu OZ?

bosorka.p na seznam.cz bosorka.p na seznam.cz
Neděle Červenec 24 13:31:50 CEST 2011

Kupodivu ani nelisi, tedy model realneho zesilovace a data namerena na realnem zesilovaci jsou podobna.
Nejdrive jsem mel realny OZ., OPA656, zapojeny jako prevodnik proud napeti s odporem mezi IN - a vystup 10Ohm,
Teoreticky by tedy na vstupu IN- mela byt 0, prakticky nejaky signal, vznikly souctem zdrojoveho a k nemu otoceneho signalu z vystupu zesilovace. Pri signalu do radove desitek kHz je chyba prijatelna, u 100kHz znatelna a u 1MHz neprijatelna pro me mereni.
Rozborem na modelu s idealnim OZ jsme dosel k tomu, ze hlavni vliv ma UGB, nebo Differential Phase error, podle DS OPA656 0.05stupne pri G+2.
Pricinu jsem nasel, ted jeste co s tim udelat, lepsi zesilovac, nasel jsem OPA657 na 1.6GHz, masice lepsi sum nez 656, ale horsi teplotni drift, nejak to kompenzovat, ale nevim jak, zvlaste kdyz se frekvence signalu meni defakto od 0 k 1MHz

PB

> 24.7.2011, 12:54:46

To "x" je chyba faze, s tim ze real se muze od simulace i dost lisit.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz