ot: osciloskop kviz

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Středa Leden 12 16:53:51 CET 2011

Obavam sa, ze sa mylite. Ziadne marketingove materialy necitam, som
technik a chodim tie diely menit k zakaznikom.
Presli mi ich za tie roky cez ruky stovky, mozno cez tisic.
Citam servisne dokumentacie a informacie o chybach HW, SW, FW, ktore su
pre zakaznikov nepristupne,
obmedzene na pristup iba pracovnikov vendora a certifikovanych ludi
partnerskych organizacii.
Uz vela krat sa stalo, ze v serveroch boli "neoriginalne" pamate, ktore
si zakaznik kupil z miestneho/blizkeho/... PC obchodu, lebo su
"rovnake", ale lacnejsie ako originaly.
Po vymene pamati za "originay"=rovnaky vyrobca pamati, rovnake chipy,
rovnaky plosak, ale bez PN vendora servera = problemy s padmi servera
prestali a zakaznik bol spokojny.
Co sa tyka diskov - rovnako skusenosti pri servise - menil som niektore
disky, ktore som zakaznikovi ukazal, ze nie su originalne, alebo
supportovane
a ukazal som mu aj preco... Servis ho stal nakoniec viacej penazi, ako
pri vymene originalu, resp, original+servis originalu, kedze som sa tam
vytrapil s nekompatibilitou voci originalom a
stravil u zakaznika podstatne viacej casu.
Co sa tyka vyrobnych fabrik, priznavam otvorene, nebol som v IBM, tam
boli kolegovia, v SUN-e, ani HP, aj ked s nimi robim,
stravil som nejaky cas v EMC, v 2 z 3 ich fabrik, ktore na svete na
repas maju:
Cork v Irsku a Hopkinton v USA. Tretia je v Azii, tam som nebol.

Co sa tyka dostupnosti dielov po ukonceni vyroby - vyroba ma standardne
niekolko datumov, pojdem z uz rozbehnutej do ukoncenia supportu:
1. Ohlasenie ukoncenia
2. Ukoncenie vyroby EOL
3. ukoncenie objednavania Last order
4. den poslednej expedicie Last shipment day
5. ukoncenie supportu EOS

Ukoncenie supportu byva 5-10 rokov po ukonceni vyroby, pre predacov a
servisne organizacie su tieto datumy bez problemov dostupne, casto aj
pre koncovych zakaznikov.
Moznost dodania dielu do 5 rokov po datume poslednej expedicie je uplne
normalna, servisoval som aj 15-20 rokov stare servery a diely som vedel
do 10 rokov objednat bez problemov
s dodavkou do 24-48 hodin u vyrobcu serverov, neskor po EOS som dalsich
10 rokov bol schopny zohnat diely mimo vyrobcu serverov.
Este minuly rok som vedel zohnat napr. 60 MHz CPU pre SparcStation 2 od
Sun Microsystems, ktory ma podla vyrobneho cisla 20 rokov...
Este stale su tieto "servery" (1x 60 MHz CPU, 128MB RAM, 2x 2GB HDD v
originale, neskor sa pripajali dalsie externe HDD)
okresne databazove servery jednej nemenovanej statnej institucie na
Slovensku...
Rovnaky "server" robil dohladovy server nad starymi bankomatmi, ktore
este nemali Ethernet jednej vyznamnej/velkej banky na Slovensku...
Skuste mi zohnat Intel 386 DX40 MHz , co bolo z podobneho
obdobia...funkcne a dodnes v dolezitej ostrej prevadzke.
Niekedy si pripadam ako archeolog, ale uspesny servis v takychto
pripadoch velmi potesi.

Co sa tyka repasacie dielov - "doma" nespravite.
Vo fabrike maju RTG pristroje so zvacsovaniami,  ktorymi pozeraju
prasknute spoje pod BGA alebo kvalitu pajkovania po vymene IO,
mikroskopy, testery, pajkovacie.odpajkovacie stanice
pre BGA, termalne komory, do ktorych idu na stres testy diely po
repase...a potom znovu na testery a pripadne pod RTG... to nie su
citania reklamnych materialov, to je_cast_ pristrojov,
ktore som mal pod rukami v 2 repasacnych fabrikach EMC.

Dodo