ot: osciloskop kviz

Rollfree rollfree na volny.cz
Středa Leden 12 19:07:56 CET 2011

Tak z tohoto prispevku mam pocit, ze ti "znackovi" vyrobci jsou pekni
matlaci, kdyz neumi udelat zakladni desku, na ktere jedou i jine
pameti nez ty jejich. To dneska umi kazdy lepsi cinan.

Nejak jsem nepochopil, jestli smyslem melo byt naznacit, ze ty
originalni dily jsou nejak zazracne lepsi, jak by naznacovala
veta "... a ukazal som mu aj preco...".

V prubehu minulych 15 let jsem dodal cca 200-250 serveru do znacne
kritickeho nasazeni (zdravotnictvi). V drtive vetsine to bylo poskladano
z overenych beznych komponent, s vyjimkou tech zakazniku, kteri
trvali na "znacce" (vetsinou meli nadstandardni vztahy s nejakym
lokalnim dealerem - provize se vzdy hodi). Zkusenosti z tohoto
obdobi:
- nejvic problemu s kompatibilitou mely zasadne ty znackove veci
(ale je fakt, ze po odstraneni pocatecnich problemu to pak jelo
stejne dobre, jako ty bezne skladacky)
- pokud u nejakeho z univerzalnich vyrobku byl podobny problem
s kompatibilitou jako jste popisoval ve Vasem prispevku, tak od
tohoto vyrobce jsme jiz nic dale nebrali

Vysledkem jsou bezproblemove rozsiritelne a udrzovatelne
stroje, uptime vice nez rok je zcela bezna hodnota (uptime byva
omezeny vetsinou nejakym stehovanim nebo jinym "zasahem
vyssi moci").
A nedostupnost originalniho dilu za 10 let me ani zakaznika
opravdu netrapi, po tech deseti letech si za cenu jednoho
disku z puvodniho pole vetsinou muzu koupit cele nove pole,
pritom nove disky budou tissi, mnohem rychlejsi a s mnohem
vetsi kapacitou.

Skutecne nerozumim tomu, proc musi dohledove centrum
bankomatu jet na nejakem archaickem Sparcu. To od te doby
dodavatel SW neudelal zadny upgrade ? To tam porad jede
ten 10 let stary SW ? Nebo uz ta puvodno dodavatelska
firma neexistuje a neni mozne tu aplikaci prelozit pro novy
HW (pokud to teda vubec musi byt znovu prelozeno, predpokladam,
ze u Sparcu bude zpetna binarni kompatibilita fungovat).

Nektere veci mi fakt hlava nebere. Nekdy mam pocit, ze velmi
problematicke vlastnosti vyrobku (fungovani jen s originalnimi
dily, nemoznost snadne portace na soucasny HW atd.) jsou
misto odsouzeni vydavany za "bonus".

rollfree