OT? Ako nastavovat web-enabled zariadenie?

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Pondělí Únor 7 22:45:19 CET 2011

Dne 7.2.2011 22:26, Jan Waclawek napsal(a):

> Toto by bolo dobre, akurat ze je to zle ;-) Dobre je to kvoli tomu, ze to znie pomerne nepriestrelne; zle je to kvoli tomu, ze to vyzaduje spustat specificku aplikaciu na PC, co je nepriechodna komplikacia, asi nemusim vysvetlovat, ze preco. Priechodne by to bolo len vtedy, ak by takato aplikacia bola beznou sucastou vsetkych beznych OS, ale to nie je.

A to jsem to predtim nenapsal cely, ten silenej vyhledavaci program od
Lantronixu (DeviceInstaller) vyzadoval v nejake verzi .NET Framework 2,
od nejake novejsi verze vyzaduje .NET Framework 4 a instalator a 70MB.
Ja vim na Win7 je, ale rozjet to na WinXP je na dlouhou dobu.

Proc by nesla spustit nejaka jednoducha aplikace (co se neinstaluje ani
nepotrebuje NET Framework apod.) na zjisteni IP adresy? Pro uzivatele to
nemusi byt tezke. Kdyz si vezmete kdejake sitove zarizeni, tak takova
utilita na CD vetsinou je. Spousti se rozvnou z CD.

> [...]
>
> Prva je taka, ze "panenske" (t.j. bud nove alebo nejako zresetovane) zariadenie ziska IP adresu, typicky cez DHCP, ale ak DHCP nie je k dispozicii, tak skusi aj plan B, t.j. bude pocuvat siet, skusi odhadnut segment, "vygeneruje" si nahodne adresu a ARPom zisti, ci nie je obsadena (na toto je aj oficialna cesta, http://en.wikipedia.org/wiki/Link-local_address , ale neviem, ako na vyhradeny rozsah reaguju bezne sietove komponenty napr. routre, obavam sa, ze zle). Ostava uz "len" oznamit tuto adresu uzivatelovi. Ak je k dispozicii "ozajstny" internet, tak uzivatel moze byt instruovany, ze ma ist na webstranku vyrobcu, kde dostane pokyn zadat napr. MAC adresu alebo iny retazec, co moze byt napisany na zariadeni. Zariadenie moze pritom monitorovat komunikaciu uzivatela, a ak tam "zacuje" dane "heslo", tak sa ozve firemnemu webserveru, ze to som ja, zariadenie s danym heslom, a mam lokalnu IP taku a taku. No a na to firemny server obratom oznami uzivatelovi, a uz je ruka v ruka

Sitim nerozumim, ale jsem presvedcenej, ze hned druhy zakaznik nebude
mit internet a to Vase zarizeni se nedostane na vas firemni web. Beru
zkusenosti, kde takove prevodniky nasazujeme.

> Druha zvrhlost suvisi s microsoftovskym SMB/CIFS, kde teoreticky staci ak ma zariadenie pridelene raz a navzdy nejake nemozne meno co ma nulovu pravdepodobnost ze to niekto nejakemu pocitacu da (typu 1nj39fgnQ!kj>k); lenze tomu rozumiem tak malo ze netusim, ake vsetky zadrhele (najma vzhladom na rozne moznosti nastavenie "lokalneho pocitaca") sa mozu vyskytnut.
>
> Dakujem vsetkym doteraz zucastnenym za komentare a tesim sa na dalsie :-)
>
> wek

Martin Hanek