[OT] Anglictina

Hugo KOTTAS hugokottas na web.de
Neděle Únor 6 16:50:35 CET 2011

Asi je vskutku nejlepsi se ucit jazyk, tak jak se uci deti mluvit.
Ze zacatku mit "sadu" standardnich vet a kombinovat. Ony i ty basnicky
maji neco do sebe. Clovek tam najde gramatiku - vetna spojeni,
ktera pak muze pouzit v normalni vete.
Ale jsouc rodu muzskeho, tvrdim, ze nejlepsi je zenska, ktera cloveka
vecne otravuje a opravuje (nebo obracene). To je pak jazyk na slusne
urovni za pul roku.
Moje rustina nebyla taky nic moc, ale skoncil jsem sam na Sibiri na 6 mesicu
a za dva tydny jsem uz mluvil tak, ze mi rozumeli a za pul roku jsem uz
prednasel na seminari.

A nejvetsi problem pri uceni - premoci vlastni lennost a pohodlnost.

HK

>Rozhodne to neni chyba nebot jazyk = slovnik + gramatika,

Pan je ucitelom, ze? ;-)

>ale samo o sobe to samozrejme nestaci a vse co popisujete pochopitelne
>pomaha.

Ak mate na ucenie sa jazyka 20 minut denne, tak je lepsie, ak tych 20 minut
stravite tymi metodami co som popisoval nez memorovanim sa slovicok. V ramci
tych inych metod budete narazat na slovicka, ktore si potrebujete pozriet v
slovniku, takze nakoniec z tych 20 minut stravite 5 minut tiez ucenim sa
slovicok, ale inak; a zarucujem Vam, ze touto metodou si vypestujete omnoho
lepsiu a trvanlivejsiu slovnu zasobu nez tym Vasim ospevovanym programom, aj
ked mozno nie taku rozsiahlu (lenze to ani nie je take prilis potrebne); a
ako bonus budete mat aj ten kontext.

Na toto som prisiel bolestnou skusenostou (ucil som sa "klasickou" metodou
nemecky 5 rokov a nedokazem si vypytat ani pohar vody; kazdy vieme ako je to
so "znalostou" rustiny po povinnej minimalne 7-rocnej rustine v nasej
predrevolucnej generacii), a na druhej strane to iste tvrdi cast ludi, co
anglictinu profesionalne ucia, napr. v jazykovej skole kam chodia moje deti,
a to sme ju nevyberali nejako vedome podla tohto kriteria.

wek